Над 4000 учебни часа са проведени в музеи в страната

„Убедена съм, че и библиотеките могат да бъдат още едно място за придобиване на знания, умения и на всички компетентности, които са необходими за съвременния човек“. Това каза заместник-министърът на културата Амелия Гешева, която заедно със заместник-министъра на образованието и науката Таня Михайлова участва в провеждането на най-добрия открит урок, отличен в първия конкурс на МОН за музейно образование. Той беше изнесен публично от победителя г-жа Нина Караиванова от ОУ „Екзарх Антим I” в Пловдив пред второкласници от училището в Етнографския музей на града.
Заместник-министър Гешева даде пример за вече успешното сътрудничество между училищата и музеите в цифри, според които, от началото на партньорското споразумение между МК и МОН от миналата година, над 4000 учебни занятия са проведени в залите на 107 музея в страната. Тя благодари на педагозите и музейните работници за доброто сътрудничество и активното участие в това начинание, без което би било невъзможно постигането на резултати по подписаните документи. “Културни институции са различното лице на знанието и ние трябва да го показваме на децата и учениците”, заяви заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова на публичното представяне на урока по “Околен свят” в музея, по време на който децата се запознаха с бита и занаятите по време на Възраждането. Освен в музеи, часове вече могат да се провеждат в театри и галерии.
Очаква се Министерството на образованието и науката и Министерството на културата да подпишат споразумение, което ще позволи на учителите да преподават и в библиотеки, допълни тя. Заместник-министрите се включиха активно в урока, като станаха ръководители на двата отбора – „Тракийче“ и „Родопчанче“. Учениците подреждаха пъзел от и описваха картината на Иван Мърквичка “Пловдивски пазар”, като едновременно с това се запознаваха с историята, облеклата и обичаите на хората от онова време, разпознаваха архитектурните забележителности на родния си град. След това заедно рисуваха върху глинени съдове, тъкаха на малки станове и месиха хляб. Учителката им Нина Караиванова обясни, че децата лесно възприемат света около тях чрез собствения си опит. Тя получи официално и наградата на МОН “Константин Величков” за използването на музеите като образователна среда.